Eelmise nädala lõpus võeti Internetist maha palju kõneainet tekitanud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) matrjoška-reklaam. Reklaami eesmärk oli tutvustada Eestit kui suurepärast turismi kohta Venemaa elanikele. Reklaami maha võtmise põhjuseks oli paljude inimeste pahameel - kampaaniaklippides sümboliseeriti venemaalasi kui kampa lärmakaid ja kogukaid matrjoškasid, kellega turismi- ja toitlustusasutuste töötajad peavad vastumeelselt toime tulema.
EAS selgitas, et tegu oli sihipäraselt rohkem ebatraditsioonilise reklaamiga, millega loodeti jõuda just Venemaa noorteni. Kuigi nooremad inimesed on enamasti avatud mõtlemisega, siis võõra suhtes tõrjuvat ja naeruvääristavat käitumist on üsna keeruline mõista küllakutsena.
Vaatamata suurele pahameelele, on EASi sõnul reklaamid lühikese ajaga siiski üsna edukalt oma eesmärgi täitnud. VisitEstonia.com-i Facebooki lehe fännide arv on kasvanud kuni kolme kordselt. Tallinna ülikooli professori, meediaekspert Vitali Belobrovtsevi
hinnangul suurt poleemikat tekitanud EASi matrjoškadega reklaam ei tööta, küll aga toimib selle reklaami
ümber puhkenud meediakära. «Turiste ei meelita kohale mitte reklaam, vaid seda reklaami reklaamiv meediakära,» ütles Belobrovtsev väljaandele Postimees.ru.
Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu leiab, et EAS' ''Matrjoškade'' kampaania probleem on idee puudumises. Kuid samas on arvamusi, et tegu oleks olnud suurepärase reklaamiga, kui tähelepanu oleks juhitud sellele kui raske on muukeelsel võõras kultuuris seal valitsevate eelarvamuste
tõttu toime tulla. Ja seda mitte üksnes Eestis – võõra tunne on kerge
tekkima mis tahes maailma paigas. Ja osaliselt on turismireklaami
eesmärk seda leevendada.
http://www.aripaev.ee/blog/2013/11/25/easi_matrjo%C5%A1kade_reklaami_hada_on_keskse_idee_puudumine
http://www.best-marketing.ee/article/2013/11/26/ddb-eesti-matrjoskad-easi-labi-aegade-tootavaim-kampaania-vene-suunal
http://www.postimees.ee/2611108/meediaekspert-easi-kampaania-puhul-toimib-meediakara
http://www.e24.ee/2613990/easi-kogu-matrjoska-kampaania-laks-maksma-180-000-eurot
Kahju, et kuskilt pole EAS-i kommentaari leida. Nad küll ütlevad, et on oma eesmärgi täitnud, kuid kuskilt pole näha piisavat statistikat või fakte selle kohta. Nad oma seisukohti nagu väga ei kaitse või ei näita, et neil on õigus olnud ja see ongi see, mida nad saavutada on tahtnud. Mulle tundub, et nad on aru saanud, et tegelikult läksid sellise reklaamiga rappa, kuid pole julgust, et seda tunnistada ning siis lihtsalt vaikitaksegi.
ReplyDeleteNõustun sinu arvamusega :)
ReplyDelete